Reklama w Internecie – jakie są jej rodzaje?

Internet współcześnie jest bardzo powszechnie dostępny. Chyba każdy Polak ma dostęp do szybkiego łącza po tzw. „kablu”. Światłowody oplatają całą Polskę, co ułatwia korzystanie z szybkiego łącza przewodowego. Nieustannie rosnącą popularność zdobywa również Internet mobilny, a to za pomocą coraz większej ilości telefonów komórkowych, smartfonów, czy tabletów. Tak pokaźna liczba ludzi korzystających z Internetu nie mogła przejść niezauważona – firmy już od lat proponują reklamę w Internecie, wykorzystują możliwości dwudziestego pierwszego stulecia.

Przyjrzyjmy się więc jakiego typu formy reklamy w Internecie można rozróżnić. Rozpocząć musimy od projektowania witryn internetowych. Tego typu strony to strony wizytówki firmy – które zawierają takie elementy, jak mapa dojazdu, formularz kontaktu, dane adresowe, czy w odpowiedni sposób prezentują ofertę firmy – zakres świadczonych przez nią usług, to co posiada w ofercie. Wizytówki firmowe posiadają też podstronę „O nas”, informujący klientów o historii przedsiębiorstwa. Następne typy stron www to na przykład portale internetowe – tych nieustannie przybywa. Pierwszą formą reklamowania się w sieci są banery reklamowe. Banery takie widoczne są na witrynach www w różnych jej częściach – na górze, z boku lub na dole strony. W XXI wieku banery reklamowe to nie tylko statyczne obrazki, ale często interesujące materiały wideoprezentujące ofertę konkretnej firmy, coś reklamujące.

Inne formy reklamy w sieci to reklama w Google. Tutaj można wyodrębnić kampanie linków sponsorowanych – które widoczne są na przykład w wyszukiwarce czy też pozycjonowanie stron www, które coraz częściej wybierane jest przez klientów. Google zna każdy – więc warto się tam zareklamować! Jakie są koszty takiej reklamy? To wszystko uzależnione jest od rodzajów promocji, branży oraz konkurencyjności. Jeśli zamierzamy zainwestować w pozycjonowanie stron www , wydaje się że najlepiej jest skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy pomogą i zrobią to najlepiej. Szczególnie, że wyszukiwarki internetowe ciągle się zmieniają. Należy o tym pamiętać.

Reklama w Internecie to ponadto sieci społecznościowe. Tutaj wyróżnimy dwa główne serwisy: Facebook oraz YouTube. Konto na Facebook ma niemal każdy, można tam się promować przez prowadzenie fanpage, a poza tym płacąc za reklamy. Promujemy firmy, marki, czy przykładowo organizowane cyklicznie i regularnie wydarzenia. Dzięki wielu opcjom reklam możemy trafić z komunikatem do wybranej grupy potencjalnych klientów, to bardzo ważne. YouTube to natomiast filmy – możemy stworzyć reklamę i umieścić ją następnie na tym portalu. Czy jest to skomplikowane? Wydaje się, że tak – dlatego opłaca się zaufać profesjonalistom i opracować bardzo dobrej jakości film wideo. Na YouTube można prowadzić swoje kanały oraz z tego zarabiać – spójrzmy jak popularni są youtuberzy, jak przykładowo znany w całym świecie SA Wardęga.

Widzimy więc wyjątkowo wyraźnie, że sposobów na promocję w sieci jest wiele. Oprócz tych przedstawionych oraz opisanych wyżej wymienić można również reklamę na Twitterze (portal mikroblogowy), tworzenie artykułów i postów sponsorowanych. Zamieszczamy je na cenionych portalach internetowych lub na konkretnych blogach, pasujących do nas zawartością. Jeżeli mamy zamiar zainwestować w reklamę w internecie, opłaca się zaplanować właściwą strategię. Zastanówmy się jaki mamy budżet, na co możemy sobie pozwolić, na co nas stać, a na co nie. Jeżeli mamy problem udajmy się do agencji reklamy, które wiedzą jak promować się w sieci i skorzystajmy z ich usług. Czasami to zdecydowanie najlepszy wybór oraz bardzo dobra forma promocji, która umożliwi nam obciąć koszty i skupić się na prowadzeniu przedsiębiorstwa – a więc na tym, na czym każdy właściciel firmy z całą pewnością zna się najlepiej.